Volg ons

Clubs

AZ trots op samenwerking met Nike

Gepubliceerd

op

Nike gaat in zee met AZ

AZ is al jaren goed beleid aan het voeren en wil de concurrentie aangaan met Feyenoord, Ajax en PSV. De Alkmaarders maken flinke stappen en ook op commercieel gebied zitten de Alkmaarders niet stil. De club maakt vandaag bekend in zee te gaan met Nike en is daar maar wat trots op.

”Wij zijn ontzettend trots om ’s werelds grootste sportmerk aan de club te verbinden”, zegt AZ’s Algemeen Directeur Robert Eenhoorn. ”Nike is een sportmerk met een wereldwijd bereik en staat voor betrouwbaarheid en innovatie. Die kernwaarden passen uitstekend bij AZ. Wij denken dat dit partnership ons gaat helpen om in nieuwe markten te groeien. We kijken dan ook uit naar een succesvolle samenwerking.”

Nike is aankomend seizoen de nieuwe kledingleverancier van AZ. Het sportmerk is tot minimaal 2025 verbonden aan de club van onder meer Calvin Stengs. AZ heeft het nieuwe uitshirt en het derde tenue gelijk bekend gemaakt. Het thuisshirt presenteren de Alkmaarders op een later moment.

Eind juni gaat AZ aan de slag om het AZ Fancentrum in het AFAS Stadion te branden naar een Nike Store. Naast de AZ-kleding presenteert Nike hier een groot deel van haar eigen sport- en vrijetijdskleding. Vanaf 1 juli is de AZ-collectie (inclusief thuisshirt) voor het seizoen 2020-2021 van Nike online verkrijgbaar in de AZ-webshop en het AZ Fancentrum.

Klik om te reageren

Laat een Reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Adidas

Ajax wacht op goed moment voor introductie nieuwe shirts

Gepubliceerd

op

Door

Ajax heeft een behoorlijke financiële buffer opgebouwd de laatste jaren. De Amsterdammers zijn dus in staat om ondanks de onduidelijkheid die momenteel heerst rondom de coronacrisis te investeren in aankomend seizoen. Waar andere clubs eerst in kaart willen brengen hoeveel miljoen tekort er is op de begroting geeft Ajax gas. Algemeen directeur Edwin van de Sar lat weten dat de nieuwe shirts voor aankomend seizoen binnen zijn.

De supporters moeten nog wel even geduld hebben. ”We kijken naar een goed introductiemoment. Vorig maand was er al een inleidende vergadering met Adidas, een fantastische partner, over ons tenue voor het seizoen 2021/’22. Hun designers en trendvolgers lanceerden een idee, waarna wij mede op basis van onze historie en tradities onze input gaven. Deze week zijn de puntjes op de i gezet en is er een klap op de outfit voor 21’/’22 gegeven.”

Ajax maakt gebruik van een derde shirt, die volgens geruchten compleet zwart gaat worden met witte details. ”We sluiten aan in de rij topclubs met onder meer Juventus, Real Madrid, Manchester United en Chelsea, die ook drie tenues voor één seizoen hebben. Of ik iets kan verklappen over de kleuren? Thuis is rood-wit, de rest een goed bewaard geheim,” aldus Van der Sarr in gesprek met De Telegraaf.

Doorgaan met lezen

FC Barcelona

FC Barcelona verkoopt de naamrechten van Camp Nou in strijd tegen COVID-19

Gepubliceerd

op

Door

FC Barcelona verkoopt de naamrechten van Camp Nou

FC Barcelona verkoopt de naamrechten van Camp Nou. Dit werd vandaag bekend gemaakt door de club in een officieel persbericht. De opbrengsten gaan naar projecten voor onderzoek en preventie van COVID-19. Er zit echter meer achter dit verhaal!

Als we verder lezen in het bericht, zien we namelijk dat er specifiek gesproken wordt over de naamrechten voor het seizoen 2020-2021.

Volgens het bericht heeft de board onder leiding van president is Josep Maria Bartomeu:

[the board] have approved the ceding of the title rights to Camp Nou for the season 2020-2021 to the Barça Foundation to raise money to invest in research projects being carried out in Catalonia and the rest of the world involved in the fight against the effects of COVID-19.

Vrij vertaald worden de naamrechten voor seizoen 2020-2021 dus verkocht om geld op te halen voor het gevecht tegen het coronavirus. Dat is echter niet alles! De naamrechten worden namelijk ook verkocht na dit seizoen. Vanaf dat moment gaat het geld dan ook niet langer naar onderzoek tegen COVID-19. Het geld opgehaald door de exploitatie van de naamrechten zal gebruikt worden voor wat het persbericht “Espai Barça” noemt. De details over dit project lees je hieronder:

Barça are ceding those rights for a name to be put to Camp Nou for the very first time as the title rights are a commercial option that has never been exploited before and had been reserved for the Espai Barça, the transformative project for the Club’s facilities to become the best sporting complex in the world in the centre of a big city like Barcelona and that included the redevelopment of Camp Nou, the building of a new Palau Blaugrana, a Campus Barça and the Estadi Johan Cruyff, which is now being used at the Ciutat Esportiva.

This ceding of the rights for a season is compatible with the future commercial use of the title rights for Camp Nou to finance the Espai Barça project, as approved by the members in a referendum celebrated in 2014.

Lang verhaal kort gaan de inkomsten na seizoen 2020-2021 dus naar de club. FC Barcelona verkoopt de naamrechten van Camp Nou om:

  • Camp nou te renoveren en verder te ontwikkelen
  • het nieuwe Palau Blaugrana te bouwen
  • het Campus Barça te ontwikkelen
  • het Estadi Johan Cruyff op te zetten

Het overkoepelende doel hierbij is het neerzetten van het beste sportcomplex in de wereld. Wat vinden jullie hiervan? Een mooi gebaar of een marketing stunt? En wat vinden jullie van het feit dat Camp Nou in de toekomst wellicht een andere naam krijgt?

Doorgaan met lezen

AC Milan

AC Milan thuisshirt 2020-2021 gelekt

Gepubliceerd

op

Door

AC Milan Thuisshirt 2020-2021 gelekt

We hebben weer een primeur! Het AC Milan thuisshirt 2020-2021 is vandaag gelekt. Bekijk de eerste foto’s en renders van het nieuwe shirt waarin AC Milan haar thuiswedstrijden in San Siro speelt. Of dat dit seizoen nog gaat gebeuren, is de vraag. Naar verwachting komt het shirt officieel pas in juli uit.

AC Milan thuisshirt 2020-2021

DRAFTED FROM CULTURE is het thema dat kledingsponsor Puma gebruikt voor de verschillende shirts dit jaar. En cultuur is zeker iets wat we terugvinden op het shirt. Daarover later meer. Eerst meer informatie over de kleuren! Zoals ieder jaar zijn de hoofdkleuren op het AC Milan thuisshirt 2020-2021 hoofdzakelijk rood en zwart. Het shirt voor dit seizoen bevat 3 verticale rode banen en 4 verticale zwarte banen.

Op de voorkant van het shirt vinden we onder andere het logo van shirtsponsor Puma. Dit Duitse merk is sinds 2017 kledingsponsor van AC Milan. Op de voorkant vinden we ook het logo van hoofdsponsor Emirates. Deze sponsoring loopt al erg lang, namelijk sinds 2010. Als laatste staat op de borst het full-color logo van de club. In dit logo vinden we een ster, die verwijst naar de meer dan tien (18 in totaal inmiddels) kampioenschappen van de Italiaanse club. De hals voor het shirt van dit jaar is rond. Hierop loopt de print die we hieronder beschrijven mooi door.

Eerder verwezen we al naar het thema dat Puma dit jaar voor haar shirts gebruikt. Dit thema verwijst naar de culturele achtergrond van de clubs. Voor het AC Milan thuisshirt 2020-2021 zien we dit terug op de zwarte banen. Hier zien we namelijk een print die is geinspireerd op de structuur van de marmeren vloer in de Duomo. De Duomo is de kathedraal van Milaan. Op deze vloer staan geometrische designs. Deze bestaan uit een roos, schelpen en andere bloemmotieven en zien we terug in deze zwarte banen.

Naar verwachting wordt het thuisshirt gecomplementeerd door een zwart broekje en rood/zwarte kousen. We moeten nog even wachten op de officiële foto’s van het volledige tenue. Hieronder vind je echter alvast een impressie van PES kit maker @nikita_23k. Hij heeft het tenue AC Milan tenue voor het seizoen 2020-2021 alvast nagemaakt. Bekijk de foto’s hieronder.

AC Milan thuistenue 2020-2021 achterkant AC Milan thuistenue 2020-2021 voorkant AC Milan thuisshirt 2020-2021 voorkant detail

Doorgaan met lezen

MEEST GELEZEN